نجات جان مردی با قابلمه استیل دلمونتی از چنگال گرگ

هیچ ماده ای بدون ایراد نیست و همچنین فولاد ضد زنگ در مقایسه با سایر گزینه های ظروف پخت و پز دارای اشکالاتی است.

اکثر قابلمه استیل دلمونتی و تابه های فولادی ضد زنگ قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند (همیشه قبل از خرید یا شستن توصیه های سازنده را بررسی کنید)، اما حتی چاشنی ترین آشپزها نیز با زخم ناخوشایند کارامل کربن دار یا سس سوخته آشنا هستند. و این بدان معنا نیست که هرگز آن علائم را از گلدان خود پاک نخواهید کرد، اما مطمئناً به یک برس اسکراب خوب نیاز خواهید داشت .

اگر تفلون به مدت طولانی در دمای بالا گرم شود، ممکن است مقداری بخارات سمی آزاد کند. در حالی که این خطر کمی برای انسان است، گزارش های جداگانه ای از غلبه بر پرندگان خانگی توسط چنین بخارهای آشپزخانه وجود دارد.

تفلون اغلب برای دادن سطح نچسب ظروف استفاده می شود. مواد تفلون (معروف به PFAS) اگر تا دمای بالا گرم شوند سمی هستند و همچنین می توانند پوسته پوسته شوند.

قابلمه

این مواد برای همیشه مواد شیمیایی نامیده می شوند زیرا در محیط (و بدن ما) وجود دارند و هرگز ناپدید نمی شوند. تخمین زده شده است که PFAS را می توان در بدن 99٪ از آمریکایی ها یافت.

آیا ظروف استیل ایمن تر از نچسب هستند؟ در اکثر موارد، بله. البته این بستگی به نوع ظروف نچسب و نوع ظروف استیل ضد زنگ دارد. به طور کلی روکش هایی که برای ساخت ظروف نچسب استفاده می شود برای سلامتی ما مفید نیست.

مشخص شده است که مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت تفلون و سایر پوشش‌های مشابه باعث بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله بیماری تیروئید، سرطان روده بزرگ، بیماری التهابی کاسه، نقایص مادرزادی و غیره می‌شوند. حتی بیشتر پوشش‌های نچسب سرامیکی به دلیل نانوذراتی که در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود، اثرات بهداشتی مشکوکی دارند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هستید، خواندن این مقاله، بهترین وسایل آشپزی غیر سمی را به شدت توصیه می کنم.