لوله و اتصالات برق موجب روشن شدن رنگ ناخن می شود

در مقایسه با لوله و اتصالات برق، یک مجرای فلزی سفت و سخت معمولاً سنگین تر است. همچنین، بر خلاف EMT، RMC دیوارهای ضخیم تری دارد. به همین دلیل در اندازه ها و ابعاد ضخیم تر نیز عرضه می شود.

مانند بسیاری از لوله‌های مجرای الکتریکی، RMC برای محافظت فیزیکی از کابل‌ها و هادی‌ها استفاده می‌شود.

این سیستم لوله کشی معمولاً برای فضای باز مناسب است تا از سیستم های سیم کشی بیشتر محافظت کند و همچنین حفاظت ساختاری برای پانل ها و سایر انواع تجهیزات را ارائه دهد.

شاید یکی دیگر ازً ویژگی های متمایز RMC این باشد که یک لوله فلزی رزوه ای فهرست شده است که شامل یک مقطع دایره ای با یک کوپلینگ است.

کوپلینگ به سادگی به یک لوله با طول کوتاه اشاره دارد که دارای سوکت هایی در دو انتها به منظور اتصال لوله های دیگر به یکدیگر است.

لوله

در غیاب زوج ها، نخ های هر طرف توسط محافظ های رنگی محافظت می شوند که نخ ها را تمیز نگه می دارد.

RMC می‌تواند تحت فرآیند گالوانیزه شدن قرار گیرد تا در برابر خوردگی و مقاوم در برابر آتش مقاوم‌تر شود و برای استفاده در فضای داخلی و خارجی ایده‌آل شود.

تفاوت عمده بین لوله های غیر فلزی الکتریکی و EMT این است که اولی را نمی توان برای قرار گرفتن در معرض فضای باز استفاده کرد و اینکه با فلز ساخته نمی شود.

گوش و حلق و بینی معمولا با استفاده از مواد پلاستیکی موجدار تولید می شود که لوله های انعطاف پذیر را ایجاد می کند.

به دلیل مواد پلاستیکی، گوش و حلق و بینی در برابر رطوبت مقاوم هستند و می توانند کیفیت بازدارنده شعله را در سیستم های لوله کشی الکتریکی افزایش دهند.

گوش و حلق و بینی معمولاً در داخل ساختمان، داخل سطوح دیوارهای بتنی و دیوارهای چوبی و فلزی استفاده می شود.