در منزل علی دایی زغال دینام پژو 206 ربوده شد

دیناموها قادرند انرژی مکانیکی را با استفاده از القای الکترومغناطیسی به انرژی الکتریکی تبدیل کنند. بنابراین برای تولید انرژی روی لاستیک زغال دینام پژو 206 قرار می گیرند.

هنگامی که پدال گاز مانند رانندگی در یک شیب، یا قبل از فشار دادن ترمز فشار داده نمی شود، برای حفظ کارایی خودرو استفاده می شود. هر دینام در بالای لاستیک قرار می گیرد که با چرخ دنده کوچکتری که روی میله قرار گرفته است متصل می شود.

در انتهای دیگر میله، یک دنده کوچکتر دیگر متصل به چرخ دنده بزرگتر وجود دارد که RPM (چرخش در دقیقه) تولید می کند. هنگامی که پدال گاز فشار داده می شود، دنده بزرگتر می چرخد و RPM تولید می کند.

در حالی که وقتی پدال گاز فشار داده نمی شود دینام انرژی (هر کدام 24 ولت) را تامین می کند و دنده کوچکتر RPM تولید می کند. دیناموها نه تنها برای موتورهای الکتریکی کارآمد هستند، بلکه نسبت به سایر قطعات مورد استفاده در خودروهای الکتریکی مقرون به صرفه هستند.

کاربرد دینام در وسایل نقلیه با موتورهای بنزینی و دیزلی کاهش یافت. فناوری مورد استفاده در دینام قدیمی بود و نمی‌توانست پاسخگوی افزایش تقاضای برق این خودروها باشد. با این حال، با شروع خودروهای الکتریکی، استفاده از دینام احیا می شود.

در زمان‌های اخیر، دینام‌های خودرو در خودروهای الکتریکی به عنوان پشتیبانی اضافی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنها برای حفظ کارایی خودروهای الکتریکی در زمانی که پدال گاز فشار داده نمی شود استفاده می شود. اگر می‌خواهید این کارایی را تجربه کنید، این خودروهای برقی دست دوم را مرور کنید.