دختری که با خوردن گوجه فرنگی رتبه 1 کنکور را کسب کرد

گوجه فرنگی سرشار از فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی گیاهی است.

آنها منبع بسیار خوبی از ویتامین های B6، C و K، بتا کاروتن، بیوتین، نیاسین، پتاسیم، فسفر، کلسیم، آهن، روی و سلنیوم و همچنین بسیاری از اسیدهای آلی مانند اسید سیتریک و مالیک هستند که طعم مشخص را تعیین می کنند.

از گوجه فرنگی گوجه فرنگی به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان ها، اسیدهای آلی و سایر مواد مغذی ضروری، اکسیر واقعی سلامتی است.

اثر ترکیبی آهن و ویتامین C موجود در گوجه فرنگی به سنتز هموگلوبین و تشکیل گلبول های قرمز جدید کمک می کند و در نتیجه به پیشگیری یا درمان انواع کم خونی کمک می کند.

برخی مطالعات نشان داده اند که لیکوپن موجود در پوست و گوشت گوجه فرنگی ممکن است در پیشگیری از انواع خاصی از سرطان سرطان ریه، پروستات و روده بزرگ نقش داشته باشد.

لیکوپن فواید سلامتی خود را عمدتاً از فعالیت آنتی اکسیدانی خود می گیرد که حتی از بتاکاروتن نیز بالاتر است.

گوجه فرنگی

مطالعات اخیر نشان می دهد که عامل ضد التهابی موجود در پوست گوجه فرنگی دارای خواص ضد التهابی بسیار قوی است و برای مبارزه با التهابات مختلف بسیار مفید است.

از آنجایی که گوجه فرنگی حاوی ویتامین C، کلسیم و فسفر است، برای سلامت استخوان و دندان بسیار مفید است.

گوجه فرنگی به دلیل داشتن پتاسیم بالا، عملکرد قلب را با کمک به کاهش فشار خون بهبود می بخشد آنها همچنین از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می کنند که یکی از اولین مراحل در تشکیل پلاک های آترواسکلروتیک است.

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی توانایی پوست را برای محافظت از خود در برابر اشعه های مضر UV بهبود می بخشد از آنجایی که سرشار از ویتامین های A و C است، با کاهش پیری پوست و از بین بردن عیوب پوست مفید است.

محتوای بالای پتاسیم و فسفر در آب قرمز گوجه فرنگی به تسکین علائم استرس و خستگی و همچنین رفع اسپاسم و گرفتگی عضلات کمک می کند.

برای استفاده از خواص درمانی گوجه فرنگی می توانید آن را به صورت خام یا پخته مصرف کنید گوجه فرنگی های مختلف را با پنیر مانند سالاد کاپرز یا سالاد شاپ اسکا امتحان کنید.

خانواده را با گوجه فرنگی شکم پر یا سوپ گوجه فرنگی غافلگیر کنید بسیاری از دستور العمل های سالم و خوشمزه با گوجه فرنگی وجود دارد!