استفاده از ظروف مسی در مسکو ممنوع شد!!

قاطرهای مسکو از ودکا، آبجو زنجبیل و آب لیموترش تشکیل شده اند و با قاچ لیمو و برگ نعنا تزئین می شوند و در ظروف مسی و لیوان های مسی سرو می شوند.

شاید به دلیل مناسب بودن قیمت ظروف مسی دست دوم اصفهان آنها ترجیح داده اند که دز این نوع ظروف سرو شود تا هم شکا ظاهری زیبا و هم جذاب تر باشد.

با این حال، بسیاری می گویند کوکتل بدون لیوان مسی کامل نیست، اما چرا؟ در زیر به دلایلی می پردازیم که میزبانان مهمانی و بارمن های آگاه از قاطرهای مسکو در یک لیوان مسی سرو می کنند.

قاطرهای مسکو؟
قاطرهای مسکو در نتیجه تاریخچه نوشیدنی همراه با خواص فیزیکی لیوان در یک لیوان مسی و یا ظروف مسی سرو می‌شوند. در زیر سه دلیل اصلی برای سرو قاطرهای مسکو در لیوان مسی آورده شده است.

طراحی عکس کلاسیک از دو مرد که پشت میز نشسته اند و مشغول مکالمه با نوشیدنی هستند.
اگرچه داستان منشأ متناقضی دارد، اما قاطر مسکو حداقل تا حدودی در حدود سال 1941 توسط جک مورگان، صاحب میخانه بریتانیایی لس آنجلس Cock ‘n’ Bull ساخته شد.

یک نشریه اخیر همچنین می گوید که ساقی Cock ‘n’ Bull به توسعه این نوشیدنی کمک کرد. به گفته مورگان کوکتل، تد هیگ، جک مورگان دوست دختری داشت که صاحب یک شرکت تولید مس بود.

برخی نسخه‌ها نشان می‌دهند که تامین‌کننده اصلی مس ممکن است سوفی برزینسکی، یک مهاجر روسی باشد.

در هر صورت، لیوان‌های مسی به‌عنوان ظروف مسی مناسب برای برندسازی نوشیدنی به وجود آمدند.

جان مارتین که اخیراً اسمیرنوف را خریده بود همراه با جک مورگان، این نوشیدنی را تولید کردند، زیرا هیچ کدام نمی توانستند کالاهای مربوطه خود را بفروشند: مورگان، آبجو زنجبیل و مارتین، ودکا.

جان مارتین برای بازاریابی این نوشیدنی، از یک بار به بار دیگر رفت و از افراد مشهور با قاطرهای مسکو و ساقی‌هایی که لیوان‌های مسی و ودکای اسمیرنوف در دست داشتند، عکس گرفت. این کمپین محبوبیت نوشیدنی را به عنوان سرو در لیوان مسی افزایش داد.